någon som vet om det finns en fix eller workround som inte är “skit i att använda den” för detta problem?
när vi ändå pratar om mjukvaran, kanske vi kan uppdatera den så att den går o använda för att generera tagg-listor för WebPort. det hade tagit betydlig mindre tid för oss tror jag, om det kunde ske automatiskt:
Suffix ställs in i filen JSON/object.conf. I senaste releasen justerade vi den för att jobba bättre mot Styrportalen då det var mes aktuellt då. Tidigare var fokus på WebPort.
Den goda nyheten är att man kan ha två filer och bara byta mellan körningarna för att ta den version som passar bäst just då. Man kan också göra sin egen anpassning för andra system om man skulle vilja. Hur filen är uppbyggd är beskrivet unde rubriken Konfiguration i manualen (PLCConfigExport - KTC Produkt)
Jag ska se till att lägga upp en fil som är mer WebPort så att du får tillgång till den.
Det andra är en bugg. Om jag får tillgång till de filer som använts till körningen ska jag se om vi inte kan lösa den ganska snabbt. Jag tar kontakt med dig @NasNas.
Nu finns config-filer för WebPort och för styrportalen att ladda ner från docs:
https://docs-downloads.ams3.digitaloceanspaces.com/index.html#MMC/Tools/PLCConfigExport/
Den buggen kommer så fort du har en DUC med MB Objekt.
så den påverkar alltså SRD5322-1101 samt COM1122-1700
PLCConfigExport 2.2.2 finns nu att ladda ner. Hanterar de exempel du givit korrekt vad jag kan se.